(First written in Japanese, later in English)
YAPC::Asiaの雰囲気をちょー適当に表現し(もちろんYAPC::Asia非公認です)、ゲームをやることで行ったつもりになれる同人ボードゲームを作成します(行ったつもりになるだけでなく、ぜひ来ましょう)。
会場で襲い掛かる「QRコードが見つからない」罠や「会社からの緊急呼び出し」にめげず、聴きたいトークに参加し(あるいは発表し)、懇親会に参加し、芝生に寝転がって、英気を養いましょう。たぶんそんな感じのボードゲームになるではないかと思います。
最初にゲームの概要と基本ルールを解説します。残り7分間ぐらいで参加者の中から代表で実際にゲームを行っていただけたらいいなあ、と思っています。
注意:このゲームは2011年までの知見に基づいています
This game represents the atmosphere of YAPC::Asia vaguely and halfway (of course not officially).
You play it and imagine yourself to go there and join YAPC::Asia.
You are attacked by "Oh no, can't find QR code!!!" trap or "Your boss calling" etc... and at last you survive and enjoy YAPC::Asia. Oh terrible!
In my talk, I describe the game concept and its rule. Then I will ask audiences to play the game actually.
CAVEAT: This game will be based on YAPC::Asia 2011.